Musika klaseetan ez da ikasleen gehingoak ikasi nahi duen musika mota eskaintzen

Clint Randles-ek, Floridako Hegoko Unibertsitateko Musika-Heziketa irakasleak, kontatzen du “Why music lessons need to keep up with the times”  artikuluan, hark estima dezakela bere ikasleek musika maite dutela baina ez ditu ikusten eskolak eskaintzen dizkien musika-aukerak. Nerabe amerikarrek egunero 4 ordu eta erdi inguru pasatzen badituzte, inspiratzen duen edo berekin ekartzen duten musika entzunez  (digitalki… Read More »

Category: Uncategorized

Musika-heziketaren finantzaketa mundu guztiak pentsatzen zuena baino gutxiago kostatzen da

“It turns out funding music education costs less than everyone thought” artikuluak ditu eskoletako musika-heziketak mantentzea nahiko ekonomikoa dela, finantzaketa eta ebakinak orekadun badaude. Hala ere, joera da eskola-barrutiek arretaz ebalua ditzatela, gastuak txikiagotzea edo arteen funtsak berriro jartzea bilatzen denez, haiek materiei erantzukizun-asmoekin emateko. Ordea, hainbat ikasketak erakutsi dute musika-heziketak ikasleen inplikazioa portaera delitugileetan gutxitzen duela eta bere irudia… Read More »

Category: Uncategorized

Musika-Heziketa eta Musikaren Zientzia Kognitiboak

Nola prozesatzen dira musika-soinuak buruargian?, zer erlaziorik dago musikaren eta hizkuntzaren artean?, zergatik da hain boteretsua memoria musikari dagokionez? Musika, gizakiarentzako berezkoa al da?, zer neurritan dago gorputza kognitiboa-musika-zereginetan ekarrita? Hauek dira Musikaren Zientzia Kognitiboak pentsatzen dituzten zirraragarrietako galdera batzuk, eta haiei guztiei erantzuteko perspektiba desberdinetatik egitea beharrezkoa da. Zientzia Kognitiboen barruan elkartzen dira neurofisiologia, psikologia… Read More »

Txelo-jotzaile beltzaren heziketa osoak erakusten du musika klasikoak elite txikirako babestuta ez duela egon behar

“Young musician winner Sheku Kanneh-Mason is just what classical music needs” artikuluak hitz egiten digu nola txelo-jotzaile gazte batek, Sheku Kanneh-Mason-ek, musika klasikoari esker marjinaltasunetik irten ahal izan zuen, bere familiak ulertu zuenez, musikak bere bizitzaren eta bere heziketaren parte osoa izan behar zuela, eta horrela ere bere anaiekin lortu zuen. Hau posiblea izan da… Read More »

Category: Uncategorized

Gortasun tonala: Estatu Batuetako Musika-Heziketarako Nazio-Elkarteko Gogoetak

“Tone Deaf: Reflections on the National Association for Music Education” egiten du Estatu Batuetako artearen gaineko nazio-topaketan gertatutakoa jasotzen duen artikuluari buruzko gogoeta. Gertakariaren ondoren, zeinetan Michael Butera-k musikaren eremurako pertsona “beltz” eta latindarren ezgaitasunaren gainean hitz egiten zuen, McCord Keryl arranguratzen zen nola etor daitekeen jarrera hau elkartera ordezkatzen duen pertsonarengandik. Gainera, elkarte honek musikako legegileekin elkar… Read More »

Category: Uncategorized

Musika-Heziketa osoa ikasle guztientzat esan nahi izan behar izango lukeena

“What a Well-rounded Music Education should mean for all students” artikuluan aurkezten da nola Estatu Batuetako gobernua alde agertzen da musika-irakasgaia eskola-curriculumean sartuta egon dadila, ikusi dalako curriculum desberdinak sormena hobetzen duela eta hau erreminta bat da bizitza hobetzeko. Zentzu honetan, emaitzak handi aurkitu dira espetxeetako barneko gazteengan. Musikaren boterea talde honetan ikusi da, haiek… Read More »

Category: Uncategorized

Nahitaezko Curriculumeko Musika-Heziketako Lekua

Ebaluazioa Heziketa-Ebaluazioko Agentzia Andaluziarraren iparrorratz-kutxa bat da. Sarrera baterako lotura partekatzen dugu “El Lugar de la Educación Musical en el Currículo Obligatorio” gainean. Tratatzen dira musikak eskola-mailara dituen aukera psikomotor, soziotxeratsu eta estetikoak. Baita, zailtasunak tratatzen ditu bere heziketa-aukerak garatzeko. Hau da erreforma-heziketa-politikek baztertzen dutelako hirugarren plano batera Lenguak, Matematikak eta Zientziak ez den guztia. Bai ta… Read More »

Category: Uncategorized